Sportbike Forums on WristTwisters banner
21 - 40 of 62 Posts
Vragen voor de operatie

Van plan om deze mod de komende dagen te doen. Ik vraag me gewoon af, zijn er nadelen? Wat was het ontwerpdoel voor de originele baffle? Is het voornamelijk een emissiereductie? Verandert de bafflectomie ook de luchtstroom genoeg dat ik opnieuw moet mappen? Bedankt voor deze write-up! Erg behulpzaam!

Het enige nadeel voor mij is het gerommel op de snelweg. Het doet pijn aan je oren! Ik heb een Yoshi race-uitlaat (niet legaal op de weg) shhhh! De ontdaan van baffle dempers klinken erg vergelijkbaar met de Yoshi bij lage snelheden, maar de lucht lijkt niet zo schoon te ontsnappen met de ontdaan van baffle dempers.

Ik zou proberen een tweede set te bemachtigen om de originele dempers te knippen en te bewaren voor je lange reizen.

Slechts mijn 2 cent.

Heb dit net gedaan en had een hoop gedoe. Ik heb ook Milwaukee gatzagen gebruikt en hoewel de 1-1/4" beide kanten aankon, was de 2-1/8" zo bot aan de tweede kant dat hij er niet doorheen kwam. Ik was al twee keer naar HD geweest (om zagen te halen en vervolgens de boorkop om te ruilen omdat ik de verkeerde maat had), dus ik worstelde me erdoorheen met een 11/32 bit en maakte meerdere gaten en vijlde stukken eruit.
Toen ik dat eenmaal gedaan had en de pijp bij de las had gescheiden, moest ik opnieuw lange tijd vechten om de pijp eruit te krijgen. Het was mijn eigen schuld dat ik geen bankschroeven had. Uiteindelijk toch gelukt, hoef alleen de randen nog wat meer schoon te maken, ik had geen zin meer om te vijlen. Oorspronkelijk dacht ik dat ik de schoonmaak met de magneet misschien kon overslaan en de uitlaat zichzelf kon laten reinigen tijdens het draaien. Zo blij dat ik dat niet gedaan heb, er kwam een hoop vijlsel op die magneet.
Les geleerd... probeer niet te 'overleven' met wat je hebt, koop de juiste gereedschappen. (hoewel de gatzagen alles waren wat ze hadden). Oh, en ik ben nog niet gaan rijden, maar ik vind de sound bij stationair draaien wel mooi. Bedankt voor de write-up!

Ik wil het graag snel gedaan hebben. Prachtige handleiding. Eén vraag: als ik naar de foto van de ontgrendelde demper kijk; waarom zijn er 3 gaten waar de lassen breken en uit welke komt de pijp eigenlijk? Hoe dan ook, het verandert niets, ik was gewoon nieuwsgierig. Oké... Twee vragen... Heeft iemand hier spijt dat hij het gedaan heeft?

OneFunJoker, Als je bereid bent de verzendkosten te betalen, kun je de mijne hebben voor $20. 2007 oem met verwijderde schotten. Geen hitteschilden.

Ik wil het graag snel gedaan hebben. Prachtige handleiding. Eén vraag echter, als ik naar de foto van de ontdaan van baffle demper kijk; waarom zijn er 3 gaten waar de lassen breken en uit welke komt de pijp eigenlijk? Hoe dan ook, het verandert niets, ik was gewoon nieuwsgierig. Oké... Twee vragen... Heeft iemand hier spijt van dat ze het gedaan hebben?
Wat er gebeurt is dat 2 van de drie gaten open zijn, dus uitlaatgassen gaan naar binnen en circuleren rond het achterste deel van de pijp, terwijl andere uitlaatgassen ontsnappen via de veel kleinere verbindingspijp tussen die plaat en het achterste deel dat je verwijdert.

En ik heb er helemaal geen spijt van! Ik heb eigenlijk een standaard uitlaat die ik erop moest zetten toen ik de mijne aan het schilderen was (ik haalde de hitteschilden aan de voorkant eraf) en ik kon hem nauwelijks horen, wat me een trieste panda maakte.

Zo ziet het er nu uit:

OneFunJoker, Als je bereid bent de verzendkosten te betalen, kun je de mijne hebben voor $20. 2007 oem met verwijderde schotten. Geen hitteschilden.
Dat klinkt goed voor mij, ik zal je snel de details per pm sturen. Hoeveel denk je dat de verzendkosten naar TX zullen zijn?

En bedankt voor het uitleggen waar de 3 gaten voor zijn.... (HAHAHA)

Wie had gedacht dat je een extra uur kon besteden en nog een van de middelpijpen eruit kon halen :laugh: ?

De laatste is veel dieper, ik had geen gereedschap om zo ver te reiken, en ik wilde de uitlaat ook niet zo ver openen (althans niet met een Power Commander om de vermindering van tegendruk te compenseren).

De vorige eigenaar van deze pijpen had de buitenste ring op de schotten eruit gesneden, ik hoefde alleen de binnenkant eruit te snijden en ze eruit te kloppen.

Ik merkte dat ze meestal alleen aan de zijkanten zijn gelast, precies oost en west, dus zo:

|0|

| = Las
0 = Pijp

Dus bij de tweede, in plaats van te proberen het eruit te wrikken, heb ik gewoon met een lange schroevendraaier tegen de zijkanten gehamerd en de lassen losgemaakt. Het moeilijke deel was toen om het er weer doorheen te trekken. Hoefde alleen de opening een beetje open te wrikken om ruimte te maken en het er dan uit te trekken.

Attachments

Heb deze mod net gedaan, ben ik de enige bij wie BEIDE buizen een beetje in de uitlaat vielen? De ruwe lasnaden maakten het onmogelijk om ze eruit te halen zonder hamer en schroevendraaier, waardoor het gat aan de achterkant werd verbreed om ze voldoende ruimte te geven om eruit te komen.

Is mijn uitlaat nog in orde?

Zeer mooie uiteenzetting - Bedankt!
Ik heb een paar gebruikte OEM-dempers op eBay gekocht en zal proberen ze iets beter te laten klinken dan de standaard....
Ik vrees echter dat een volledige bafflectomie het bij hogere toerentallen te luid zal maken....
Ik dacht eraan om gewoon een reeks kleine (5 mm) gaten in de eindkap te boren....met de gedachte dat ik kan bepalen hoeveel gerommel ik wil door het aantal of de diameter van de gaten te vergroten om meer gassen direct naar buiten te laten.....
In theorie....zou je er dan ook een aantal weer kunnen sluiten door gebruik te maken van de juiste maat plaatstalen schroeven en veersluitringen.....

Zou dit waarschijnlijk werken....??

Bedankt,
GPW

Dus ik probeerde het boren op mijn 2002 919 standaard pijpen (zal degenen die ik besteld heb als reserve houden)...
Ik begon met een klein (1/8e) gat aan de bovenkant van elke eindkap en controleerde het geluid. Toen boorde ik meer kleine gaten in een halve cirkel aan de bovenkant (5 op elke pijp) en ontdekte dat het vergroten van het aantal kleine gaten vrijwel niets zal doen om het geluid te verbeteren...

Dus ik begon de gaten stap voor stap te openen - testte het op rond-de-blok-ritten totdat ik mijn persoonlijke sweet spot bereikte bij 5 gaten in elke pijp met een diameter van 23/64 inch. Ik denk dat ik zeer vergelijkbare resultaten zou hebben gekregen met slechts 3 gaten met dezelfde diameter (misschien zouden ze iets groter moeten zijn om hetzelfde geluid te produceren).

De motor bromt nu mooi stationair en laat zich horen bij hogere toerentallen zonder irritant te zijn of een soort metalig geschreeuw te uiten.

Ik heb de pijpboor-/gat-ding gedaan op mijn VTX, kwam uit op 7 in elk, als ik me goed herinner.

Dacht er misschien over om deze mod te doen, weet iemand of er enig prestatievoordeel is, of zou het de prestaties mogelijk kunnen schaden door verlies van tegendruk? Bedankt en geweldige uitwerking!

Dacht er misschien over om deze mod te doen, weet iemand of er enig prestatievoordeel is, of zou het de prestaties mogelijk kunnen schaden door verlies van tegendruk? Bedankt en geweldige write-up!
Geen schade aan deze mod - aftermarket uitlaten zijn zelfs minder restrictief dan standaard (geboord of niet) en mensen gebruiken die de hele tijd zonder problemen.

Je kunt echter nog meer voordeel zien door een Power Commander met een goede map te installeren.

Dat is goed om te horen. Ik zou er graag een willen horen of zelfs zonder baffles in het echt willen rijden voordat ik de beslissing neem. Lol. Zou de vermogenswinst met een pc3 vergelijkbaar zijn met een goede uitlaat met een pc3?

Je kunt veel geld uitgeven aan dure, chique uitlaten op een 919, en Satos klinken behoorlijk goed, maar niet veel beter dan de goede oude Bafflectomy.
Ik moet het hier een beetje oneens zijn, ik had beide op mijn motor. Mijn Sato's waren als oor-nirvana. De bafflectomy (ik probeerde zowel gedeeltelijk als volledig), was 'ok', maar was nog steeds 'meh' nadat ik wist hoe de Sato's klonken:[ame]https://www.youtube.com/watch?v=sYu_y1SP5ic[/ame]
Dat is goed om te horen. Ik zou er graag een willen horen of zelfs op willen rijden zonder baffles in het echt voordat ik de beslissing neem. Lol. Zou de vermogenswinst met een pc3 vergelijkbaar zijn met een goede uitlaat met een pc3?
PC3 geeft je geen vermogenswinst, uitlaat wel. PC3 helpt echter wel om het gas soepeler te maken en maakt de rijervaring VEEL beter.Hier zijn een paar video's van 919's met bafflectomy:https://www.youtube.com/results?search_query=honda+919+bafflectomySpecifiek, als je naar mijn video hierboven luistert, en dan naar deze, zul je merken dat de bafflectomy niet die 'blaf' van de Sato's heeft. Beste geluid rond 1:08 of daar in de buurt.[ame]https://www.youtube.com/watch?v=2Mejln17YaY[/ame]

Ik kan het geblaf waar je het over hebt zeker horen en hoe knapperig de Sato's zijn. Ik vind het wel leuk hoe diep de bafflectomy klinkt in dezelfde hand lol. Ik weet dat mensen zeggen dat uitlaat 2-7 pk kan opleveren, was gewoon benieuwd of de bafflectomy pk of koppel oplevert.

21 - 40 of 62 Posts