Sportbike Forums on WristTwisters banner

Wimoto subframe kit voor Honda CB600F ook voor CB900F?

5.5K views 6 replies 5 participants last post by  Hornet Norway  
#1 ·
Hallo allemaal,
Ik begin me te verdiepen in het doen van een paar dingen aan mijn motor die ik al wilde doen sinds ik hem heb. Ik heb eindelijk een achterframe in café racer-stijl gevonden met zadel en uitlaat. Helaas is het gebouwd voor een Honda CB600F en ik heb een CB900F. Ik vroeg me af of iemand me kon helpen uit te zoeken of dit op mijn motor zou passen of niet? Ik zou denken van wel, want ik geloof dat de frames dezelfde maat hebben. Ik ben geen motor-oloog, dus help me alsjeblieft. Ik heb een paar keer een e-mail naar het bedrijf gestuurd, maar nooit antwoord gekregen. De link is bijgevoegd.
https://www.caferacerwebshop.com/en/honda-cb600f-pc34-pc36-hornet-subframe-kit.html

#2 ·
Ik weet niet dat iemand hier dit eerder heeft onderzocht, dus ik ga ervan uit dat er geen op ervaring gebaseerde hulp bestaat, althans niet hier. Leuk idee, als het echt past. Ik ben een beetje twijfelachtig, maar gezien het veelvuldig gebruik van onderdelen door Honda, of hergebruik van onderdelen, is er een kans. Er wordt voorgesteld dat u een 600 raadpleegt om de metingen te vergelijken die u van uw 919 neemt. Er wordt ook voorgesteld om de onderdeelnummers van 600 en 900 te controleren voor de zijplaten die de swingarm-pivottap ondersteunen. Ik stel ook voor dat u minstens één Britse of Europese website probeert, aangezien de vloot van 600's veel groter is dan hier, hetzelfde geldt voor 900's, denk ik. Een grotere vloot zou u meer kans op antwoorden moeten opleveren.

#4 ·
Hoi, bedankt voor de reactie, ik was vergeten dit te controleren. Het bedrijf waar ik naar kijk, is eigenlijk gevestigd in Nederland. Ik ben van plan later deze week te bellen om het ze rechtstreeks te vragen, dus we zullen zien hoe het gaat en ik zal daarna een update geven. Wat bedoelde je toen je zei "600 vs 900 P/Ns"? Ik begreep het niet echt.

#5 ·
Hé, bedankt voor de reactie, ik was vergeten dit te controleren. Het bedrijf waar ik naar kijk, is eigenlijk gevestigd in Nederland. Ik ben van plan later deze week te bellen om het ze rechtstreeks te vragen, dus we zullen zien hoe het gaat en ik zal daarna een update geven. Wat bedoelde je toen je zei "600 vs 900 P/Ns"? Ik begreep het niet echt.
Als de P/N's voor de zijplaten van de 600, die de swingarm-pen vasthouden, dezelfde zijn als de P/N's van de 900, dan weet je dat de montageafmetingen ervan aan het frame hetzelfde zijn.